نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

سوسنبر و خواص آن

خواص سوسنبر، گیاه سونسبر،سبری سوسنبر،خاصیت سوسنبر،خواص سبزی سوسنبر

خواص غذایی دارویی سوسنبر را می دانید .

لازم به ذکر است که گیاه سوسنبر از نظر طبیعت و طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی گرم و خشک می باشد.در واقع سوسنبر مقوی جسم و روح بوده و قلب و مغز را نیرو می بخشد.بهتر است بدانید که در درمان عفونت های تنفسی، آسم عصبی خشک، سیاه سرفه، گریپ و دیگر بیماری ها با علامت سرفه استفاده می نماید.در رفع گلودرد و سوزش گلو بسیار نافع است.

سوسنبر،خواص سونسبر
بهتر است بدانید که سوسنبر دستگاه گوارش را تحریک کرده و موجب افزایش ترشحات مفید دستگاه گوارش از جمله مواد ترشحی معده و صفرا می گردد و در نتیجه معمولا ناراحتی های گوارشی را تسکین می دهد.لازم به ذکر است که بادشکن است و به کسانی که مشکلات گوارش از جمله قولنج، معده ضعیف و دل پیچه دارند، توصیه می گردد.در واقع برای رفع آشفتگی، استفراغ و ترشی معده موثر و نافع است.بهتر است بدانید که سوسنبر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که کبد را پاکسازی نموده، سموم را از بدن دفع کرده و بینایی را تقویت مینماید.

سوسنبر،خواص سونسبر
جالب است بدانید که  این سبزی مغذی جهت درمان ناراحتی های کبدی بسیار توصیه شده است. البته برای این منظور باید چند روز متوالی، روزی هشت عدد برگ تازه سوسنبر جویده شود تا تاثیر بگذارد.در واقع مصرف سوسنبر برای دفع انواع کرم و انگل مفید خواهد بود.لازم به ذکر است که استنشاق بوی سوسنبر، برای برطرف شدن سرماخوردگی و عفونت های گلو بسیار مفید می باشد.لازم به ذکر است که از رایحه بی نظیر این گیاه می توان در درمان میگرن، سردرد، سرگیجه و دیدن کابوس استفاده نمود.
سوسنبر،خواص سونسبر
بدنیست بدانید که دم کرده سوسنبر، ضد نفخ، یرقان و ضد سنگ های صفراوی است. البته دم کرده سوسنبر درمان کننده اسهال و سوءهاضمه بوده و دردهای عصبی را رفع می کند.

سوسنبر،خواص سونسبر

تذکر درباره سوسنبر: افراط در خوردن آن برای زنان آبستن مضر است، زیرا امکان دارد موجب سقط جنین شود. خوردن سوسنبر در کاهش و غلظت شیر زنان موثر است، به این جهت خوردن آن در دوران شیردهی توصیه نمی گردد.امیدوارم از خواص بی نظیر این گیاه استفاده نمایید.

سوسنبر و خواص آن

مطالب مرتبط:

ترشک

شنگ



:: بازدید از این مطلب : 751
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

خیار چنبر و خواص آن

خیار چنبر تلخ،خیار چنبر در بارداری،خیار چنبر و دیابت،خیار چنبر به انگلیسی،خواص خیار چنبر

خیار چنبر با شکل متفاوتی که دارد بسیار خوشمزه است.لازم به ذکر است که خیار چنبر از دسته میوه هایی که استفاده از آن به نسبت خیار بوته ای کمتر است. اما خوردن آن خالی از فایده نمی باشد.

خیار چنبر،خواص خیار چنبر

بهتر است بدانید که طبع خیار چنبر سرد و تر میباشد و اکثرا در فصل تابستان کشت می گردد.لازم به ذکر است که این میوه برای شفاف شدن پوست بسیار مفید است و میتوان از آن به عنوان ماسک صورت استفاده نمود.بدنیست بدانید که برای درد مفاصل خیار چنبر را با آرد جو و روغن کنجد مخلوط نموده روی مفاصل قرار دهیدتا بهبود یابد.

خیار چنبر،خواص خیار چنبر
لازم به ذکر است که جهت التهاب کبد و معده بعد از غذا میلگردد.برای کسانی که یرقان دارند بعد از غذا میل نمایند.جالب است بدانید که  خیار چنبر ضدسرطان می باشد.در واقع  فشارخون را پایین می‎برد.

خیار چنبر،خواص خیار چنبر
بهتر است بدانید که برای درمان سیاتیک از ضماد خیار چنبر در محل درد گذاشته شود. لازم به ذکر است که تخم خیار چنبر برای مرض سوزاک مفید می باشد.

خیار چنبر،خواص خیار چنبر

این خیار بسیار خاصیت دارد آن را در فصلش میل کنید.

خیار چنبر و خواص آن

مطالب مرتبط:

خیار

کدو سبز

هویج

گوجه فرنگی



:: بازدید از این مطلب : 1182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

اسفناج و خواص آن

اسفناج در بارداری،اسفناج به انگلیسی،اسفناج پلو،اسفناج با ماست،اسفناج خواص

یکی از سبزیجات شگفت انگیز و پر خاصیت اسفناج است.قابل ذکر است که اسفناج این سبزی پر خاصیت با برگ های تیره رنگ ویتامین ها و مواد معدنی بسیار غنی دارد ودر واقع برای درمان انواع بیماری ها و سلامت پوست و اعضای دیگر بدن بسیار توصیه می گردد.خواص اسفناج را بشناسید:جالب است بدانید که خواص اسفناج بسیار گسترده و زیاد است :در واقع اسفناج به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی ویتامین B3 داروی مهمی برای رفع بیماری پلاگر است .

 

اسفناج،خواص اسفناج

 

بدنیست بدانید که برگ اسفناج از نظر طب قدیم ایران کمی سرد است و بعضی معتقدند که متعادل است یعنی نه سرد است و نه گرم می باشد.لازم به ذکر است که برگ اسفناج  غنی ازویتامین A ، B3، C و آهن و پتاسیم می باشد .در واقع بدن را قلیایی می کند .گفتنی است که خنک کننده است و برای پائین آوردن تب موثر است.ملین است و یبوست را رفع می نماید. بهتر است بدانید که اسفناج برای لاغر شدن و وزن کم کردن مفید است .

اسفناج،خواص اسفناج

قابل ذکر است که افزایش ذخایر آهن با مصرف اسفناج ایده مناسبی است به خصوص به این دلیل که در مقایسه با گوشت قرمز منبع شناخته شده ای از آهن می باشد.گفتنی است که خوردن اسفناج در رفع تشنگی موثر است و از زمان های قدیم برای از بین بردن ورم و درد گلو توصیه می شود.خوردن اسفناج از سرطان جلوگیری می کند به ویژه در افرادی که الکل و سیگار مصرف می کنند .لازم به ذکر است که اسفناج در پیشگیری از سرطانهای روده بزرگ ، معده ، پروستات ، حنجره و رحم موثر است .

 

اسفناج،خواص اسفناج

بهتر است بدانید که اسفناح سبزی مفید برای تقویت اعصاب است و رماتیسم و نقرس را درمان می نماید.لازم به ذکر است که مصرف اسفناج می تواند در لطافت پوست نقش بسزایی داشته باشد.جالب است بدانید که اسفناج برای زنان در دوران عادت ماهانه که در معرض فقر آهن هستند، بسیار مهم است و تعداد گلبولهای قرمز خون را افزایش می دهد .نکته:گفتنی است که اسفناج بعلت داشتن اگزالات برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگهای کلیه و مثانه مناسب نمی باشد ضمناً آنهائیکه سرد مزاج هستند باید اسفناج را با ادویه گرم نظیر زنجبیل و هل میل نمایند .

اسفناج،خواص اسفناج

خواص اسفناج خام و پخته را بدانید

بهتر است بدانید که اسفناج را می توان خام یا پخته خورد. به منظور پرهیز از زیاد پختن، سعی کنید آن را با بخار بپزید یا به شیوه چینی تفت دهید. شیوه های پخت، بافت و طعم سبزی یاد شده را حفظ کرده و کمبود ویتامین محلول در آب را به حداقل می رسانند. اگر چه ضمن پختن، پاره ای از این مواد غذایی از بین می روند، لکن در واقع صرف21 پیمانه از سبزی پخته، بیشتر از خوردن 1 پیمانه سبزی خام ارزش غذایی دارد، چون دارای دو پیمانه برگ است. علاوه بر این، حرارت موجب می شود که پروتئین موجود در اسفناج، آسان تر تجزیه گردد.در واقع  در صورتی که اسفناج خام همراه با پرتقال یا برش های گریپ فروت به خاطر داشتن ویتامین «ث» اضافی خورده شود، ارزش غذایی اش افزون می گردد.خواص آب اسفناج:برای سلامت و زیبایی پوست فوق العاده موثر است.خوردن این سبزی فوق العاده و پر خاصیت را به خاطر داشته باشید.

اسفناج و خواص آن

کرفس

کاهو

هویج

سیر

لوبیاسبز



:: بازدید از این مطلب : 728
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

کلم قمری و خواص آن

کلم قمری به انگلیسی،کلم قمری پلو شیرازی،کلم قمری،کلم قمری خواص،کلم قمری+خواص

کلم های انواع مختلفی دارد و بسیار متفاوت هستند اما با خاصیت فراوان

قابل ذکر است که شاید باور کردنی نباشد که کلم خیلی از عفونت ها و بیماری ها را از بین می برد و حتی یک مرهم مناسب برای زخم هابه حساب می آید.در واقع زمانی که آب کلم و یا خود کلم را نوش جان می کنید و یا از آن مرهمی برای زخم ها می سازید به طبیعی ترین شکل ممکن به سلامتی تان خدمت نموده اید. کلم با یبوست، زخم معده، آرتروز، برونشیت، سرطان و غیره مقابله می نماید.

کلم قمری، خواص کلم کلم قمری،خواص کلم قمری

شاید باور نکنید که کلم یک ماده ی غذایی ایده آل برای مقابله با یبوست است. این ماده ی غذایی پر خاصیت سرشار از فیبر می باشد.البته اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم هر 200 گرم کلم بیش از 20 درصد نیاز روزانه ی ما به فیبر را تأمین می کند. در واقع حتماً هم می دانید که فیبرهای غذایی موجب تحریک روده ها و دفع راحت می شود. برای همین هم کلم می تواند با یبوست مقابله و از بروز آن پیشگیری خواهد نمود. روش مصرف: لازم به ذکر است که زمانی که کلم در آب می جوشد آب همان اولین جوش ها یک ملین طبیعی است. توصیه می کنیم تا بهبود وضعیت تان روزانه 2 تا 4 لیوان آب کلم پخته میل کنید. توجه داشته باشید که نباید بیش از یک ساعت کلم را جوشاند. در این صورت آب آن کاملاً برعکس عمل کنموده  و شما را دچار یبوست می کند. لازم به ذکر است که خواص آنتی‌اکسیدانی فلاوونوئیدهای موجود در کلم موجب تسریع سرعت درمان دمل و جوش می شود. باید بدانید که کلم خواص ضدالتهابی دارد و در درمان مشکلات ناشی از التهاب مفید است.

کلم قمری،خواص کلم قمری

 

جالب است بدانید که کلم سرشار از ویتامینC، بتاکاروتن و آهن است و موجب تولید گلبول‌های قرمز بیشتری می شود. برای همین هم می تواند با کم خونی مقابله خواهد کرد. لازم به ذکر است که نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می دهد که خانواده‌ی کلم‌ها و سبزیجات غده‌ای برای پیشگیری از آرتروز موثر امی باشد. کلم سرشار از آنتی‌اکسیدان هایی به نام «گلوکوزینولات» است که غضروف استخوان ها را تقویت کرده و از سایش آن ها پیشگیری می نماید. روش مصرف:بهتر است هر هفته حداقل دو مرتبه کلم خام به عنوان سالاد میل شود. اگر کلم پخته دوست دارید بهتر است که آن را بخارپز کنید.

کلم قمری،خواص کلم قمری

بدنیست بدانید که کلم یک مرهم فوق‌العاده برای مشکلات پوستی است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن قادر هستند که زخم ها را درمان کرده و ترک و سوختگی را رفع کنند.

کلم قمری،خواص کلم قمری

سبزیجات برای سلامتی خانواده بسیار مهم هستند لطفا در سبد غذایی خود قرار دهید.

کلم قمری و خواص آن

مطالب مرتبط:

کلم چینی

کلم بنفش

کلم بروکلی



:: بازدید از این مطلب : 1438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

کاخ آپادانای شوش+تاریخچه وعکس

کاخ آپادانا شوش،معماری کاخ آپادانا شوش،پلان کاخ آپادانا شوش،آدرس کاخ آپادانا شوش

در شوش محل تاریخی زیبای به نام کاخ آپادانا قرار دارد.

جالب است بدانید که کاخ آپادانای شوش قصر زمستانی شاهان هخامنشی بوده‌است که در زمستان به این محل عظیمت می کرده اند. لازم به ذکر است که این کاخ به دستور داریوش بزرگ پادشاه هخامنشی در حدود سال‌های ۵۱۵_۵۲۱ پیش از میلاد در شوش روی آثار و بقایای عیلامی ساخته شده است. در واقع دیوارهای کاخ از خشت و ستون‌های آن از جنس سنگ است.

کاخ آپادانای شوش،تاریخچه کاخ آپادانای شوش

لازم به ذکر است که کاخ داریوش واحدهای مختلفی از جمله تالار بار عام، حرم‌سرا، دروازه و کاخ پذیرایی و همچنین سه حیاط مرکزی را شامل می شود. البته دیوارهای داخلی کاخ با آجر لعابدار منقوش با طرح‌های سپاه جاویدان، شیر بالدار و نقش گل نیلوفر آبی تزیین شده اند که بقایای به‌جای‌ماندهٔ آنها در موزه‌های خارجی و داخلی نگهداری می‌گردند.به یاد داشته باشید که مساحت تالار یا کاخ آپادانا ۱۰۴۳۴ متر است. البته این کاخ که بارگاه یا آپادانه نامیده شده توسط اردشیر دوم تجدید بنا گشته است. در واقع طرح کاخ بنایی کوشک مانند با ۳ ایوان ستوندار در جبهه شمالی ، شرقی و غربی آن است. لازم به ذکر است که تالار مرکزی با ابعاد ۵۸ در ۵۸ متر است و دارای ۳۶ ستون می باشد. قابل ذکر است که ارتفاع ستونها حدودا ۲۰ متر است و با ستون های کله گاوی شکل بنا شده است. البته ایوان ها هر کدام دارای دو ردیف ستون ۶ تایی می باشند.

کاخ آپادانای شوش،تاریخچه کاخ آپادانای شوش

قابل ذکر است که از کلیه مجموعه کاخ ۱۱۰ اتاق و تالار مکشوف گردیده است. در واقع شش حیاط که سه تای آنها بسیار بزرگ دور یک محور شرقی و غربی قرار گرفته اند، در داخل مجموعه کاخ ها موجود بوده اند که به وسیله یک راهروی بزرگ به بخش شمالی مربوط می شده است. بدنیست بدانید که سه حیاط کوچکتر در بخش شمالی مجموعه کاخ قرار داشته اند. التبه اتاق ها و ساختمان های مختلف کاخ به وسیله این حیاط ها روشنایی گرفته و تهویه می شدند.

کاخ آپادانای شوش،تاریخچه کاخ آپادانای شوش

لازم به ذکر است که در سال ۱۸۸۰ میلادی، یک گروه از باستان شناسان فرانسوی این کاخ را از دل خاک بیرون کشیدند و ستون‌ها و سرستون‌های کاخ را با اره بریدند و به فرانسه منتقل نموده اند و امروزه در شوش، فقط چند زیرستون وجود دارد و کاخ به شکل سابقش وجود ندارد. البته بیش‌تر اشیا خارج شده، اکنون در موزه لوور نگهداری می‌ گردند.

کاخ آپادانای شوش،تاریخچه کاخ آپادانای شوش

ژان دیولافوا در کتاب خاطراتش می‌نویسد اینچنین: دیروز گاو سنگی بزرگی را که در روزهای اخیر پیدا شده‌است با تاسف تماشا می‌کردم، در حدود دوازده هزار کیلو وزن دارد! تکان دادن چنین تودهٔ عظیمی غیر ممکنمی باشد. بالاخره نتوانستم به خشم خود مسلط شوم، پتکی بدست گرفتم و بجان حیوان سنگی افتادم. ضرباتی وحشیانه به‌او زدم. سر ستون در نتیجه ضربات پتک مثل میوهٔ رسیده از هم شکافته شد.

کاخ آپادانای شوش+تاریخچه وعکس

مطالب مرتبط:

ارگ کریم خان

عمارت کلاه فرنگی شیراز

عمارت شاپوری

شمس العماره



:: بازدید از این مطلب : 653
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

جو و خواص آن

خواص جو،خواص جو دوسر،خواص پرک،خواص جو دو سر برای مو،خواص جو دو سر برای مو

جو گیاهی است که در موردخواصش مطالب زیادی شنیده ایم. قابل ذکر است که جو گیاهی است علفی و یکساله که ارتفاع آن بسته به انواع متفاوت آن تا یک متر می‌رسد. البته ناگفته نماند که این ماده غذایی دارای خواص دارویی فراوانی می باشد که به بعضی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

جو،خواص جو

قابل ذکر است که برگ‌های آن متناوب و باریک و دراز و به رنگ سبز تیره می باشد. در واقع جو از نظر کاشت به دو دسته تقسیم می‌گردد، جو بهاره و جو پائیزه.البته جو بهاره در بهار کشت می‌شود و احتیاج به سرمای زمستان ندارد و قبل از زمستان دانه می‌دهد در حالی که جو پائیزه در پائیز کشت می‌گردد و نیازمند سرمای زمستان می باشد

جو،خواص جو

با خواص دارویی جو آشنا شوید

جو خاصیت کمک کردن به هضم غذا را دارد.جو سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد و کم می کند.قابل ذکر است که  از مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی – عروقی پیشگیری می نماید.در واقع جو از نارسایی قلبی پیشگیری می‌ نماید.بهتر است بدانید که جو شمار ا ز مبتلا شدن به دیابت محافظت می‌کند.

جو،خواص جو

بهتر است بدانید که غله جو به خاطر داشتن فیبر رژیمی فراوان، به هضم غذا کمک بسیار خوبی می‌نماید. در واقع این ماده غذایی با تحریک باکتری‌های مفید در روده خطر مبتلا شدن به هموروئید و سرطان روده را کم می کند. جو حاوی یک ماده پایین آورنده کلسترول، به نام “اسید پروپیونیک ” است که توسط فیبر نامحلول موجود در خود تولید می‌ گردد.

جو،خواص جو

لازم به ذکر است که جو برای سلامت قلب نیز دارای خواص فراوانی می باشد. البته این ماده غذایی از آن‌جا که سطح کلسترول را کاهش می‌دهد، باعث کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی – عروقی و نارسایی‌های قلبی هم می‌شود. بدنیست بدانید که جو سرشار از ماده معدنی منیزیم است و کمبود منیزیم نیز موجب افزایش مقاومت سلول به انسولین شده و به بالا رفتن قند خون و در نتیجه دیابت منجر می‌ گردد.

جو را با خواص فراوانش فراموش نکنید.

جو و خواص آن

مطالب مرتبط:

عصاره مالت جو مفید برای درمان یبوست

لوبیا سفید

لوبیا

نخود

دانه سویا



:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

گشنیز و خواص آن

گشنیز به انگلیسی،گشنیز پلو،گشنیز کباب،گشنیزو جعفری،گشنیز+خواص

گشنیز سبزی معطر و خوش بو و پر مصرف در ایران است .بهتر است بدانید که گشنیز گیاه بومی جنوب اروپا و مناطق مدیترانه است و در اکثر نقاط ایران نیز می روید. از زمان های قدیم وجود داشته و حتی مورد مصرف مصری ها هم بوده است.جالب است بدانید که بقراط این گیاه را می شناخته و برای درمان بیماری های مختلف از آن استفاده می نموده است. لازم به ذکر است که در قرون وسطی ضعف جنسی را با گشنیز درمان می نموده اند.البته پزشکان قدیم معتقد بودند گشنیز از سرایت امراض جلوگیری می نماید، از این رو به افراد مبتلا به آبله فرمان می دادند که آب گشنیز را به دور چشمهایشان بمالند تا میکروب آبله به چشم ها سرایت نکند.

گشنیز،خواص گشنیز
موارد استفاده گشنیز را بشناسید

قابل توجه است که گشنیز تازه گیاه معطری است که در کوکو و آش استفاده می شود.البته تخم آن را نیز تفت داده و پودر می کنند و به عنوان ادویه به ویژه در غذاهای هندی ، در ادویه گرام ماسالا استفاده می کنند. مخلوط پودر تخم گشنیز و زیره سبز در غذاهای ایرانی مثل خورش ها، عدسی  و عدس پلو  استفاده می گردد.
جالب است بدانید که گشنیز و تخم گشنیز از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک می باشند

گشنیز،خواص گشنیز
خواص تخم گشنیز را بشناسید

قابل ذکر است که  تخم گشنیز را پودر کرده و به نسبت مساوی با شکر یا عسل  مخلوط کنید که برای تقویت بدن بسیار مفید و موثراست.
لازم به ذکر است که  خوردن تخم گشنیز معده را تقویت می کند و به همراه غذا به هضم آن کمک می کند. معده و روده را ضد عفونی می کند و کرم کش است. برای این منظور 2 تا 5 گرم تخم بو داده آن مصرف کنید. بهتر است بدانید که تخم گشنیز ادرار آور است. بدنیست بدانید که برای نرم کردن سینه از جوشانده تخم گشنیز استفاده می کنند ، بدین صورت که 10 تا 30 گرم از آن را در یک لیتر آب دم کرده و مانند چای با شکر بنوشید. قابل توجه است که برای رفع تب و  سرماخوردگی  مفید است. برای این منظور یک سوپ رقیق از آب مرغ و گشنیز تازه تهیه کنید و پس از چند مرتبه مصرف ، اثر معجزه آسای آن را ببینید.

گشنیز،خواص گشنیز

خواص برگ و ساقه گشنیز را بشناسید

جالب است بدانید که آب گشنیز  خواب آور  است. برای این منظور باید30 گرم از آب گشنیز خام را همراه با شکر خورد. مصرف بیش از این مقدار موجب حالت سستی می شود. قابل ذکر است که مسکن و آرام کننده است. در واقع خوردن گشنیز با غذا از ترش کرن جلوگیری می کند و در کل گشنیز جلوی مسمومیت های غذایی را می گیرد.و البته برای بر طرف کردن بوی بد دهان  سوپ یا آش گشنیز میل کنید.جالب است بدانید که گشنیز تشنگی را رفع می کند.

گشنیز،خواص گشنیز

خوردن گشنیز برای دهان و دندان  بسیار مفید است. در واقع هم لثه را سالم می سازد و هم جلوی خرابی دندان ها را می گیرد و درد دندان را رفع می کند.پس خوردن این سبزی مفید را فراموش نکنید.

گشنیز و خواص آن

مطالب مرتبط:

مرزه

نعناع

تره

ریحان

 



:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

تخمه ژاپنی و خواص آن

تخمه ژاپنی به انگلیسی،تخمه ژاپنی از چیست،تخمه ژاپنی چیست،تخمه ژاپنی خواص،تخمه ژاپنی ویکی پدیا
جالب است بدانید که در 100 گرم تخمه هندوانه 590 کالری انرژی وجود دارد و در 10 عدد آن، 5 کالری انرژی نهفته می باشد. البته ترکیبات موجود در تخمه هندوانه نظیر انواع دیگر آن است و مصرف متعادل آن می‌تواند از کم خونی، بی اشتهایی، سوء جذب و التهاب جلوگیری و پیشگیری نماید و برای بدن مفید باشد.

تخمه ژاپنی،خواص تخمه ژاپنی

قابل ذکر است که این تخمه بیشتر به نام تخمه جابانی معروف و مشهور است و کلسیم آن در بین زنان یائسه جهت جلوگیری از مبتلا شدن به پوکی استخوان مفید به نظر می‌رسد. بدنیست بدانید که تخمه جابانی بسته به گونه‌های مختلف هندوانه دارای اندازه‌های ریز و درشت بوده و می‌توان آن را به صورت بو داده در طعم‌های نمکی و گلپر مصرف نمود.خوب است بدانید که طبیعت تخم هندوانه  طبیعتی در درجه دوم سرد و تر می باشد.

تخمه ژاپنی،خواص تخمه ژاپنی

بعضی از خواص تخم هندوانه را بدانید

بهتر است بدانید که تخم هندوانه را در حرقه البول یعنی سوزش ادرار می توان مصرف کرد تا تاثیرگذار باشد.لازم به ذکر است که تخم هندوانه در درمان لاغری کلیه اثر گذار است.البته تخم هندوانه قرحه مثانه مفید است. جالب است بدانید تخم هندوانه برای خشونت سینه دارویی مفید است.در واقع تخم هندوانه در درمان نفث الدّم ریه کاربرد دارد. لازم به ذکر است که تخم هندوانه برای تب های حارّ و تشنگی خوب است.

تخمه ژاپنی،خواص تخمه ژاپنی

تخمه جابونی یا ژاپنی ؟؟
بدنیست بداندی که روستای جابان در غرب روستای کرمانج‌ نشین سربندان دماوند واقع شده و مردم آن به زبان کردی کرمانجی حرف می زنند.در واقع نسل آنها به کرمانی های قوچان قدیم برمی‌گردد که در زمان کریم‌خان زند از چناران در استان خراسان رضوی به این منطقه مهاجرت نموده اند.

تخمه ژاپنی،خواص تخمه ژاپنی

لازم به ذکر است که در واقع نام اصلی آن «تخمه جابانی» است اما تصور زبانی صورت‌ گرفته در این واژه و قلب مصوت«آ»(â) به «–‌و»(ô)، آن را به صورت «جابونی» درآورده و پس از آن با تبدیل همخوان «ج»(j) به «ژ»(?) و «ب»(b) به «پ»(p)- به دلیل نزدیکی واجگاه- به صورت نادرست «ژاپنی» گفته می شود.

پس در حقیقت تخمه جاپانی تبدیل به ژاپنی شده است .

تخمه ژاپنی و خواص آن

مطالب مرتبط:

تخمه کدو

تخمه هندوانه

پسته

گردو



:: بازدید از این مطلب : 1052
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی+تارخچه و عکس

آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی،فرش مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی،آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیل،بقعه شیخ صفی الدین اردبیل،پلان آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

یکی از مناطق تاریخی اردبیل آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی است.

بهتر است بدانید که بقعه شیخ صفی الدّین اردبیلی در مجموعه‌ای از آرامگاه‌های بزرگان، مشایخ و سلاطین صفوی و فضاهای آیینی و عبادی اردبیل، قرار گرفته است و ارزش تاریخی دارد .در واقع سابقه بخش‌هایی از این بنا به دوره خود شیخ صفی الدین (650ـ735)، عارف نامی ایرانی و فرزندان وی، شیخ صدرالدین موسی و خواجه علی سیاهپوش می‌رسد. البته منزل و خانقاه شیخ صفی در همین مکان بوده است و بنابر وصیّت خود او، جنازه‌اش را در اتاقی جنب خلوتخانه و باغچه و حوضخانه دفن کردند و بر قبر وی بنایی ساخته اند که شده مقبره او در شهر اردبیل.

آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی،آشنایی با آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

جالب است بدانید که از آن پس این مکان اهمیّت و قداست یافته است و شماری از مشایخ و محارم خاندان صفوی و نیز شاه اسماعیل اول و گروهی از قربانیان جنگ‌های شیروان و چالدران در جوار مرقد شیخ به خاک سپرده شده اند.البته از زمان شاه طهماسب اول، ساختمان بقعه توسعه یافته است و محل امن و بست نیز به حساب آمد که برای ورود به آن، مراحل و مراتب هفتگانه طریقتی درنظر گرفته شده است و مراحلی دارد. جالب است بدانید که یکی از موارد منحصر به فرد این است که این بقعه حاوی ده‌ها اثر بدیع در مضامین مختلف رشته‌های هنری است که از آن جمله می‌توان به عالی ترین نوع کاشی کاری معرق و مقرنس و گچ‌بری کتیبه‌های زیبا و نفیس و خط خطاطان بزرگ دوره صفوی (میر عماد، میر قوام الدین، محمد اسماعیل و…) منبت‌های ارزنده، نقره کاری، تذهیب و طلاکاری، نقاشی و تنگ‌بری و غیره اشاره نمود. لازم به ذکر است که این اثر از ساختار معماری فخیمی برخوردار است که گرد هم آمدن فضایل هنری نامبرده، آنرا در مجموعه‌های تاریخی ایران شاخص و درخور توجه نموده است.

آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی،آشنایی با آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

قابل ذکر است که بدانید که در سمت چپ سرسرای ورودی، مسجد جنت سرا قرار دارد. جنت سرا به صورت فضای 8 ضلعی طراحی شده و فاقد محراب می باشد. در واقع چنین به نظر رسیده است که فضای جنت سرا بیشتر برای انجام مراسم صوفیانه و گرفتن مجالس سماع عارفانه بوده و سنگ میدان یا «میدان داشی» آن هنوز در مجموعه بقعه شیخ صفی الدین موجود می باشد. البته مسجد جنت سرا در گذشته دور دارای سقف گنبدی بوده که پس از فرو ریختن در دوره قاجاریه، سقفی چوبی و مسطح روی آن ایجاد شد که بر ۱۶ ستون چوبی استوار گشته است.

آرامآرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی،آشنایی با آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی گاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی،آشنایی با رامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

لازم به ذکر است که چله خانه‌های قدیم و جدید و محل جلوس شیخ صفی الدین بوده است

آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی،آشنایی با آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

جالب است بدانید که فضای بیرون در آستانه که در مقابل آن کوچه و دکانها قرار داشت.

در سفر به اردبیل سری هم به این مکان تاریخی بزنید.

آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی+تارخچه و عکس

مطالب مرتبط:

آرامگاه سعدی

آرامگاه حافظ

آرامگاه فردوسی



:: بازدید از این مطلب : 731
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

کرفس و خواص آن

کرفس پلو،کرفس کوهی،کرفس و لاغری،کرفس خورشت،کرفس لاغری،کرفس به انگلیسی،کرفس در بارداری

بهتر است بدانید که شما می توانید جدا از تهیه خورش کرفس برای بهره بردن از خواص گوناگون این سبزی خوراکی، در ترکیب خوراکی های متفاوت و سالادهای فصل از آن استفاده نمایید.

کرفس سرشار از ویتامینc

جالب است بدانید که کرفس منبعی فوق العاده از ویتامین c است. در واقع این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می نماید.گفتنی است که  مصرف سبزیجات

و میوه های غنی از ویتامین c می تواند علایم سرماخوردگی را کاهش دهد یا از شدت این بیماری شما بکاهد و زودتر بهبودی حاصل شود. بیش از 20 نتیجه تحقیقاتی

معتبر نشان می دهد که ویتامین c بهترین ویتامین برای جنگ با سرماخوردگی است و همینطور با خراب شدن ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می نماید.

کرفس،خواص کرفس

قابل ذکر است که رادیکال های آزاد می توانند با اکسیداسیون کلسترول احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی را زیاد میکند لذت مصرف ویتامین ث در سلامت قلب و

عروق تاثیرگذار و موثراست و شما را از بیماری های قلبی، سکته و سرطان  محافظت می نماید.

کرفس درمان کاهش فشار خون

قابل توجه است که اگر نگران بالارفتن فشار خونتان هستیدجالب است بدانید که کرفس پتانسیل کاهش فشار خون را هم دارد و در طب سنتی چینی ها به عنوان

داروی ضدفشار خون تجویز می شده است. تحقیقات اخیر دانشمندان هم این خاصیت را تایید می نماید. در واقع بهتر است بدانید که کرفس ترکیبی را در خود جای داده

که می تواند به آرامش ماهیچه های اطراف سرخرگ ها کمک کرده و به آنها اجازه می دهد کمی گشاد گردند. به یاد داشته باشیدکه وقتی داخل سرخرگ ها فضای

بیشتری وجود داشته باشد، خون می تواند با فشار کمتری به جریان درآید. البته این ترکیب موجود در کرفس سبب پایین آمدن سطح هورمون استرس هم می شود که

استرس یکی از عوامل بالارفتن فشار خون می باشد.

کرفس،خواص کرفس
کرفس ضد سرطان است

به یاد داشته باشیدکه کرفس حداقل هشت ترکیب ضدسرطانی را در خودش جای داده است و از رشد تومورهای سرطانی پیشگیری و جلوگیر می کند و می تواند

خراب شدن ناشی از رادیکال های آزاد را به حداقل برساند و در درمان این بیماری تاثیرگذار است.

 

کرفس،خواص کرفس
کرفس پیشگیری از یبوست

به یاد داشته باشید که کرفس به طور طبیعی ملین خوبی است و برای درمان یبوست داروی گیاهی موثری محسوب مس شود.لذا به افراد مبتلا به یبوست توصیه می

شود در این فصل بیش از هر چیز کرفس میل کنند.

کرفس،خواص کرفس

کرفس مایه آرامش اعصاب

در واقع اگر مدام عصبی هستید و به قرص های آرامش بخش نیاز دارید بهتر است کرفس را بیشتر در برنامه غذایی تان بگنجانید.

چه خوب است که با استفاده از میوه و سبزیجات تازه سلامتی خود را تامین کنیم .

کرفس و خواص آن

مطالب مرتبط:

کاهو

هویج

سیر

لوبیاسبز



:: بازدید از این مطلب : 634
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 دی 1394 | نظرات ()